CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 14, 2009

Explorasi Sejarah...Selami Sejarah dalam beriadah....

Pada 12.04.09 bersamaan dengan hari Ahad yang lalu, aku dan kumpulan pengurusan kokurikulum kumpulan 2 di bawah bimbingan En. Anizan merangkap lecturer pengurusan ko telah berjaya melaksanakan program eksplorasi sejarah yang berpangkalan di Dewan Kuliah B...hehehe...program yang sepatutnya bermula pada pkl 7.30 pagi terpaksa ditunda kpd pkl 9 krn kelewatan driver bas kitaran UPSI yang agak bitara...hohoho...orang dh g tau tggu kt bwh tu pkl 7.30...bleh plak die dtg pkl 8...nsb baik 2 bas jln skali...kalo x alamatnye pkl 10 la program group saye start...ok la...dipendekkan cerita...km sume slmt smpai di DKB...sampai2 je trs wat keje...xde dh nk relax2...nasib baik la mmbr of the group aku tu bleh diharap sumenye...ade la sorg hamba Tuhan yang agk sengal tp mls la aku nk cite psl die...wat myakitkan hati je...bior la aku pendam dlm jiwa aku yg bleh dikatakan msh dlm tahap yg bleh diselamatkan la...hehehe...

Pendaftaran berlaku dgn lancar...masalah timbul apebile ade member2 peserta yg spatutnya dtg awal didapati msh berenang renang di lautan katil yg agak menyamankan...hohoho...rase nk bantai je dorg tu dgn kasut tumit tinggi ku yg 3 inci tu...nk start pun xleh jgak..kang ade plak org ckp km x adil plak...mcm2 la dorg tu...ntah brp kali dh bos aku g tau dtg awal...mgkn mrk2 ni org2 yg istimewa kot..yg hnya tau bhs isyarat...sume org pg itu berkejaran ke sane ke mari utk bersiap sedia utk menghadapi serangan drpd peserta2 yg akan bertungkus lumus utk mendapatkan hadiah yang agak istimewa yg telah dibeli olh group cenderahati…group aku la tu…adoyaiiii…itu pun nk tau jgak ke…hohoho…

Ok…skrg aku nk cite psl aku dan geng2 aku yg jage check point 6…check point 6 terletak di Dewan Sri Tanjung…sebelah DKB je…syg Lia…hehehe…sng la aku nk ulang alik ke DKB sbb aku uruskan agk byk bende jgak la pg tu…mase aku ambi gmbr dorg yg mencari klu pertama di luar DKB…camera aku telah diselaputi ngn tepung…Adoiiii….cik abang tu la…aku dh g jauh2 ni dr die…power die tiup tepung tu smpai tepung tu bleh menlekat terus kt lens cam aku…so rosak la pic aku yg satu tu….mase dorg dilepaskan plak…aku yg sibuk2 lari ngn dorg sbb nk ambi gmbr dorg yg tgh cemas nk pg 1st check point…heheheh…nasib la kpd sape2 yg jarang mengambil tahu ttg kedudukan dan posisi bangunan di dalam campus sbb km gunekan sepenuhnya bangunan2 kt ctu…dipendekkan cerita…kumpulan yg terakhir sampai di check point group aku pd pkl 11 cmtu la…

Nasib baik la En Anizan tu baik orgnye…die x sampai lmbt pun utk majlis perasmian penutup group aku…kire sumenye berjalan la dgn lancar…lps bos aku berucap…En Anizan plak yg dijemput utk menyampaikan 2 3 atau lebih kata…hehehe….lps tu km pun mkn…lps makan Wak srh km tggu sbentar utk mengemas DKB…ade plak makhluk Tuhan yang nk wat post mortem trus hri tu…bengong beno…ingt wat post mortem tu mcm isi boring penilaian ORM ke…hampeh beno kome tu….

Pd 13 April 2009 bersamaan dengan hari Isnin…km pun turun la beramai ramai tuk wat post mortem…nsb baik la group aku tu sume bkeja…kalo x mmg aku sepak terajang la korg2 tu…

Aku rase program ni mmg ok la…xde la letih sgt nk wat…hehehe…tp xnk la wat lg…mls la nk wat banner…hehehe….

Ape2 pun aku nk ucapkan terima kasih la kpd sume ahli kumpulan aku sbb dh menjayakan program ni…harap2 lps ni kite wat program sme2 lg k….

0 comments: